Kiermasz taniej książki
Już po raz drugi w naszej szkole odbył się kiermasz książek. Tym razem, były to książki z Radomia
z Hurtowni Drugi Tom. Jak zawsze akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród uczniów, rodziców i nauczycieli. Szeroki wybór literatury zadowalał wszystkich, którzy chcieli dokonać zakupu książek. Tym bardziej w okresie przedświątecznym, książka mogła być świetnym prezentem pod choinkę. Celem kiermaszu jest nie tylko sprzedaż, ale również promowanie książek, obcowanie z książką i rozwijanie kultury czytelniczej. Rozprowadzenie książek podczas kiermaszu niesie również korzyści dla szkoły, ponieważ z rabatu uzyskanego ze sprzedaży książek możemy wzbogacić bibliotekę szkolną w nowe pozycje książkowe.
Gminny Konkurs Recytatorski „Boże Narodzenie w poezji”
11 grudnia w naszej szkole, po raz dziewiąty odbył się Gminny Konkurs Recytatorski „Boże Narodzenie w poezji”. Celem było rozbudzanie wrażliwości na piękno poezji oraz upowszechnianie kultury żywego słowa wśród dzieci i młodzieży. Wydarzenie to współorganizowali: Szkoła Podstawowa w Grucie i Gminna Biblioteka Publiczna im. Wiktora Kulerskiego. Na konkurs zjechali laureaci poszczególnych kategorii w swoich szkołach z terenu gminy.
Wszyscy recytujący otrzymali dyplomy za udział w konkursie, a najlepsi nagrody książkowe ufundowane przez Gminną Bibliotekę Publiczną w Grucie. Organizatorzy dziękują dzieciom za liczny udział w tegorocznym konkursie, wspaniałe deklamacje.
Bookcrossing?
Idea nieodpłatnego przekazywania książek poprzez pozostawianie ich w miejscach publicznych, jak również w miejscach celowo utworzonych tzw. półkach bookcrossingowych (stoliki, regały, gabloty), po to, by znalazca mógł je przeczytać i przekazać dalej.
Bookcrossing to niekonwencjonalna forma popularyzowania książki i czytelnictwa, ruchoma, wirtualna biblioteka – bez własnej siedziby, regałów, kart bibliotecznych. Idea krążącej książki narodziła się w Stanach Zjednoczonych w 2001 roku, jej inicjatorem był programista komputerowy, Ron Hornbaker. Swój pomysł nazwał bookcrossingiem (po polsku wymiana książek, książko-krążenie, książka w podróży). Idea Bookcrossingu w Polsce pojawiła się w październiku 2003 roku. Wyborczą.
BOOKCROSSING czyli UWOLNIJ KSIĄŻKĘ!!
Na pietrze, obok pokoju nauczycielskiego stoi mały regał, na którym gromadzimy książki. Prosimy o przynoszenie przeczytanych już przez Was książek, które są już niepotrzebne a mogą zainteresować innych. Każdy może pożyczyć książkę a po przeczytaniu podać ją dalej, lub odłożyć ponownie na półkę.
Pokażmy, że lubimy czytać i umiemy dzielić się książką!
DLA NIEPODLEGŁEJ
27 listopada w świetlicy szkolnej Szkoły Podstawowej w Grucie odbył się wieczorek patriotyczny z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę. Montaż słowno-muzyczny został przygotowany przez klasę III B gimnazjum w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Młodzież,korzystając z zasobów naszej biblioteki przygotowała także prezentację multimedialną na temat „Niepodległa od 100 lat”. Zaproszeni goście, m.in. radni gminy, sołtysi, rodzice, z uwagą i wzruszeniem wysłuchali patriotycznego programu. Uroczysty nastrój dopełniły płonące świece oraz pyszne ciasto i kawa, ufundowane przez Radę Rodziców.
(red.K.Rafalska)
Lista książek zaproponowanych przez uczniów i rodziców do zakupu w ramach NPRCZ (+liczba głosów)
1. „Ronaldo , chłopiec który wiedział co chce”
2. „Świat dinozaurów”
3. „Dinozaury”
4. „Zwierzęta świata”
5. „Zosia i jej zoo”
5. „Zaopiekuj się mną” - 2
6. „Nela” (seria) - 13
7. „Księga zachwytów”
8. „Skrzydła ognia
9. „Kot w butach”
10. „Akademia Pana Kleksa” - 1
11. „Mikołajek” - 4
12. „Czerwony Kapturek”
13. „Cudowny chłopiec” - 1
14. „O psie , który jeździł koleją” - 1
15. „Bazyliszek” - 1
16. „O Krakowskich psach i kleperskich kotach”
17. „Najpiękniejsze bajki i baśnie”
18. Lektury - 1
19. „Dzieci z wyspy Saltkran”
20. „Kraina Lodu”
21. „Baśnie polskie”
22. „Zezia i wszystkie problemy świata”
23. „Jak tata pokazał mi wszechświat”
24. „Uczucia”
25. „Profesor Astrokot odkrywa kosmos”
26. „Mała syrenka”
27. „Momo”
28. „7 nawykółw szczęśliwgo dziecka”
29. „Niekończąca się historia”
30. „Damy, dziewuchy, dziewczyny. Historia w spódnicy”
31. Książki o piłkarzach
32. Książki historyczne dla dzieci
33. „Magiczne drzewo”
34. „Opowieści z Narni” - 2
35. „Ukryte życie lasu. Rok podglądania natury”
36. „Dzieci kapitana Granta”
37. „Chłopcy z placu broni”
38. „Felix , Net i Nika oraz gang niewidzialnych ludzi”
39. „Atlas magicznych stworzeń”
40. „Harry Potter i przeklęte dziecko” - 1
41. „Księga dżungli”
42. „Tajemniczy ogród”
43. „Park Jurajski”
44. „Alicja w Krainie Czarów” - 1
45. „Wykłady Profesora Niczego”
46. „Testament Diabła”
47. „Harry Potter” (seria) - 5
48. „Władca Pierścieni” - 2
49. „Igrzyska śmierci”
50. „Gregor i kroniki podziemia”
51. „Pery Jackson”
52. „To”
53. Krew na śniegu”
54. „Upiory”
55. „Nieproszony gość”
56. „Zabójca z sąsiedztwa”
57. „50 twarzy Greya”
58. „Hobbit „- 3
59. „Był sobie pies”
60. „Titanic”
61. „Noc w muzeum”
62. „Mustang”
63. „Zielone drzwi”- 1
64. „Niania w Nowym Jorku” - 1
65. „Na końcu tęczy” - 1
66. „Ponad wszystko” - 4
67. „Nigdziebądz” - 2
68. „Odessa i tajemnica skrybopolis”
69. „Dorara"
70. „Wilki Lokiego”
71. „Za niebieskimi drzwiami”
72. „Niebo istnieje... Naprawdę!”
73. „Kawa z kardamonem”
74. „Telefon do anioła”
75. „To co zostawiła”
76. „Buntowniczka z pustyni”
77. „Cudze jabłka”
78. „Mleko i miód” - 2
79. „Bo zawsze znajdzie Ci pracę” - 1
80. „Słońce i jej kwiaty” - 2
81. „Piękna i bestia”
82. „Smerfetka i klakier”
83. „Wyścig Śmierci”
84. „Gęsia skórka”
85. „Jak mówić , jak słuchać”
86. „Miasto kości”
87. „Bułeczka”
88. „Pożeracze książek”
89. „Dno oka - eseje o fotografii”
90. „Inna dusza” - 2
91. „Good night Dżerzi” - 2
92. „Antygona w Nowym Jorku - 2
93. „Pamiętnik”
94. „Pewnego razu w Nibylandii”
95. „Klinika pod Boliłapką”
96. Saga "Szeptem"
97. Seria „Niezgodna”
98. „Każdego dnia”
99. „Jesteś moim światłem”
100. „Córka piekarza”
101. „Szukając Alaski”
102. „Baba jaga w Ameryce”
103. „Pora na pomidora”
104. „Droga do Nobla. Historia M.Curie-Skłodowskiej”
105. „Bracia Lwie Serce”
106. „Klasa pani Czajki”
107. „Kroniki Blackwell Maar „- 1
108. „Ssaki”
109. „Wiedźmin” (seria)
110. „Więzień labiryntu”
111. „Wielki Gatsby”
112. „Zaklinacz ognia”
113. „Tajemniczy ogień , Tajemnicze miasto”
114. „W krainie kota”
115. „Być jak rwąca rzeka”
116. „Pożeracz snów”
117. „Klątwa tygrysa”
118. „Papierowe miasta”
119. „Za zamkniętymi drzwiami”
120. „Szept anioła”
121. „Miasto cieni”
122. „Wiatr schwytany w lustro”
123. „Wierna”
124. „Zbuntowana”
125. „Ocean na końcu drogi” - 1
126. „Odd i Lodowi Olbrzymi”
127. „Odkąd Cię nie ma”
128. „Ezotero. Córka wiatru”
129. „Nocna gwiazda i Na zawsze Niesmiertelni” (seria)
Projekty edukacyjne
z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej realizowane w ramach
Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Realizacja projektów edukacyjnych: wrzesień – grudzień 2018 r.
Odpowiedzialni: dyrektor szkoły, nauczyciel bibliotekarz, wychowawcy klas, nauczyciele języka polskiego, inni nauczyciele.
Klasa „0”
„Starsi czytają młodszym” - spotkania w bibliotece szkolnej z najmłodszymi uczniami szkoły, podczas których gimnazjaliści czytają dzieciom książki zakupione w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Klasy I – III
Konkursy czytelniczo – plastyczne w oparciu o książki zakupione w ramach N P R CZ.
Klasa I - wykonanie ilustracji do wybranego opowiadania;
Klasa II – zaprojektowanie i wykonanie komiksu na podstawie wybranej książki ;
Klasa III – napisanie dalszych przygód bohaterów wybranej książki i wykonanie ilustracji do opowiadania.
Klasa IV a
Wybranie bajki w języku angielskim i przedstawienie jej w formie teatrzyku kamishibai.
Klasa IV b
Seria „Zosia i jej zoo”-podział klasy na grupy-wybranie książek, napisanie krótkiej charakterystyki głównego bohatera i sporządzenie jego portretu. Wykonanie zakładek do książek.
Klasy V a, b
„Za rzeką czasu”-na podstawie książki sporządzenie mapy swojej Małej Ojczyzny i rysunku zamku grudziądzkiego.
Klasa VI
Konkurs czytelniczo – plastyczny na projekt okładki do ulubionej książki. Napisanie listu do wybranego bohatera na podstawie przeczytanej i polecanej książki 9praca w grupach).
Klasa VII
Projekt „Co warto przeczytać – książka na jesienne dni”. Praca w grupach – gazetka ścienna.
Klasa VIII a ,b
Konkurs czytelniczo – plastyczny „Wymyśl hasło promujące czytanie i zareklamuj swoją bibliotekę szkolną”. Prezentacja prac
w formie plakatu.
Klasy III a (oddział gimnazjum)
„Książka czy film”- wybranie książki i jej adaptacji bądź ekranizacji. Porównanie- prezentacja prac w dowolnej formie.
Klasa III b (oddział gimnazjum)
Wykonanie przez uczniów prezentacji multimedialnej na temat „Niepodległa od 100 lat”, w oparciu o dostępną w bibliotece literaturę. Zaprezentowanie jej na wieczorku słowno-muzycznym.
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA (NPRCZ)
Priorytet 3: Rozwijanie zainteresowań uczniów przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych”.
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ
W 2018 roku nasza szkoła przystąpiła do Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa i pozyskała 15 000 zł. na zakup nowych książek do biblioteki szkolnej. Uczniowie składali do biblioteki swoje propozycje książkowe, które chcieliby przeczytać lub polecić kolegom. Powstała lista poszukiwanych książkowych. Realizacja zadań programu przewiduje dla wszystkich różnorodne zajęcia czytelniczo-warsztatowe w bibliotece szkolnej oraz w GBP .
(red.K.Rafalska)
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy że:
Administratorem przetwarzanych danych osobowych osobowych jest: Szkoła Podstawowa im. ktp. Floriana Laskowskiego w Grucie. Dodatkowe informacje >>>